Sleva 10 %
za registraci na první nákup
Chci se registrovat

Milí zákazníci, jsme tu stále pro Vás. Příchozí objednávky odbavujeme a odesíláme v normálním časovém horizontu. Nemusíte tedy mít strach, že by Vám objednávka nedorazila. Tým INTIMIDEA.

Jak zvýšit svoji imunitu? Máme pro vás 9 tipů

Dnešní životní styl se významně podílí na naší oslabené imunitě a častých nemocech. Jak tedy posílit naši imunitu? Tady jsou naše rady a tipy.

Důležité je, abychom posílili obranyschopnost našeho těla. Musíme se naučit pravidelně relaxovat a odpočívat, chodit brzy spát, pravidelně se pohybovat, dbát na pitný režim a zpestřit svůj mdlý jídelníček tak, aby byl vyvážený a nutričně hodnotný.

Pravidelné stravování

Pokud chceme být neustále fit, nesmíme hladovět a vynechávat jídlo. Nejhorší je, když vynecháme snídani, někdy i s obědem a pak se večer nacpeme k prasknutí při záchvatu vlčího hladu. Tím si totiž oslabíme imunitu a začneme přibírat na váze. Je třeba jíst menší porce v pravidelných intervalech a dbát na vyváženou stravu.

Pitný režim

K detoxikaci těla a podpoře metabolismu je třeba pravidelně pít čistou vodu bez bublin. Doplnit lze neslazené bylinkové či zelené čaje. Pokud máme rádi čerstvé šťávy, ovocných by mělo být 200 ml a zeleninových 400 ml. Jsou vitamínovou bombou pro tělo, ale počítají se kaloricky do stravy, i když je naředíme vodou.

Přísun vitamínů

I když máme v jídelníčku dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, strava už není, co bývala. Bez dostatku vitamínů nelze imunitu posílit. Dbejme na dostatečný příjem vitaminu C, A, B6, B12, E a D, zinku, hořčíku, chromu, mědi, selenu, vápníku i železa. Výživové doplňky proto přidejme alespoň na podzim a v zimě.

Pravidelný pohyb 

Základem funkce imunitního systému je posílení fyzické kondice a zpevnění svalů. Choďme cvičit alespoň 3x až 4x týdně a mějme každou hodinu jinou. Více choďme pěšky, třeba do práce i z práce, nejezděme výtahem, ale choďme po schodech a víkendy mějme aktivní. Svaly spalují kalorie i v klidu. Vyměňme je proto za tuk!

TIP: Prozkoumejte naše sportovní oblečení

Dostatek spánku a relaxace

Dostatek spánku v podobě 7 až 8,5 hodiny denně je nejlepší pro posílení imunity. Pokud spíme méně, snižuje se nám množství protilátek v těle a imunita slábne. Po fyzické námaze a cvičení je také důležitá relaxace pro regeneraci svalů. Pokud neodpočíváme, chybí nám energie, klesá imunita a navíc přibíráme na váze. Čas, který strávíte zachumlaní v měkoučkém povlečení je pro vás důležitější, než si možná myslíte.

Otužování

Jedním z nejúčinnějších způsobů pro zvýšení obranyschopnosti organismu je otužování. Postupně můžeme při sprchování a koupání snižovat teplotu vody o jeden stupeň a dostat se tak na 20 stupňů. To úplně stačí a pro zvýšení obranyschopnosti to má úžasný účinek. Výborná je i sauna s následným zchlazením. 

Vhodné oblékání

Musíme se chránit před větrem, vlhkem a chladem. Tlustý svetr můžeme nechat doma, když jej vyměníme za košilku nebo body z moderního a technologicky vyspělého materiálu. Je tenký a přitom zahřeje. Pokud si ochráníme svá bedra, aby nám neprofouklo na záda, snížíme nebezpečí vzniku mnoha onemocnění.

Mytí rukou

Pokud si budeme pravidelně a pečlivě mýt ruce během dne, snížíme počet onemocnění dýchacích cest až na polovinu. Nemusíme k tomu používat speciální dezinfekční či antibakteriální mýdlo. Úplně postačí to klasické a teplá voda.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení